سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
اراک

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا (س)سنجان گفت: یکی از تفاوتهای اساسی محوریت در حوزه های دینی انسان سازی است، البته این مقوله در دانشگاه ها هم وجود دارد ولی به مراتب کمرنگ تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،حجت الاسلام و المسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی امروز دوشنبه به همراه معاونین خود از مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها سنجان بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی ضمن محکوم نمودن ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، رسالت و هدف اصلی حوزه های علمیه را مورد بررسی قرار داد.

وی بیان کرد: یکی از تفاوتهای اساسی محوریت در حوزه های دینی انسان سازی است البته این مقوله در دانشگاه ها هم وجود دارد ولی به مراتب کمرنگ تر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی افزود: در حوزه های علوم دینی چون کار ما تبلیغ دین است و بر این مسئله ادعا داریم باید یک نحوه راهنمایی و راهبرد اساسی برای جامعه نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر تعلیم نباشد تزکیه هم نیست، اگر اطلاعات و آگاهی نباشد راهگشایی هم صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی هدف از علم و آگاهی را نور دانست و گفت: علم ظاهر را نشان می دهد و عرف فهم دقیق تری از علم است، زمانی که آمادگی در قلب وجود داشته باشد خداوند علم و بصیرت را می تاباند و باید زمینه فراهم باشد تا بتوانیم علم را بگیریم و به دیگران عرضه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha